STUDIO KLO

1. BESTELLEN EN BETALEN

 

HOE KAN IK EEN BESTELLING PLAATSEN VIA DE WEBSHOP?

Het online bestellen van een artikel gaat als volgt:

  • Plaats je gewenste artikel(en) in het winkelwagentje;
  • Ga naar het winkelwagentje en controleer je bestelling;
  • Klik op ‘ga naar de kassa’;
  • Vul alle nodige gegevens in;
  • Je kunt de optie ophalen of verzenden kiezen;
  • Kies de gewenste betaalwijze;
  • Wil je nog een bericht toevoegen?;
  • Controleer de bestelling en controleer of alle persoonlijke gegevens juist zijn ingevuld. Jouw telefoonnummer gebruiken wij om contact met je op te nemen wanneer je ervoor kiest een bestelling op te halen. Zorg ervoor dat deze correct is ingevuld.
  • Kloppen alle gegevens? Vink dan na het lezen van de verkoopvoorwaarden en het privacybeleid het blokje aan en klik op ‘bestelling plaatsen’;
  • Bij een online betaling word je automatisch naar de beveiligde betaalomgeving gestuurd.

 

Wanneer de bestelling definitief is geplaatst en betaald krijg je automatisch een orderbevestiging via e-mail.

 

HOE WEET IK OF JULLIE MIJN ONLINE BESTELLING GOED HEBBEN ONTVANGEN?

Je krijgt van ons een bevestigingsmail wanneer wij jouw bestelling in goede orde hebben ontvangen. Controleer je spam-mailbox wanneer je binnen een uur nog niks hebt ontvangen. Wanneer je in zowel je inbox als je spam-mailbox niks hebt ontvangen vragen wij om een e-mail te sturen naar info@studioklo.nl of telefonisch contact met ons op de nemen via +31 (0)6 37 60 74 29. Wij zullen dan uitzoeken of jouw bestelling goed is doorgekomen.

 

MOET IK EEN MINIMUM BEDRAG BESTEDEN OM EEN BESTELLING TE PLAATSEN?

Nee, wij hanteren in de webshop geen minimum bestelbedrag. Wij brengen wel verzend- of bezorgkosten in rekening. Dit is afhankelijk van de waarde van jouw bestelling en de grootte van het pakket. Meer informatie over verzendkosten vind je hier.

 

ZIJN ALLE PRODUCTEN DIE JULLIE IN DE WEBSHOP AANBIEDEN OP VOORRAAD?

Wij doen ons uiterste best om ons aanbod in de webshop up-to-date te houden. Hierdoor mag je er als klant van uitgaan dat alle producten die wij in de webshop aanbieden op voorraad zijn. Wanneer het helaas toch blijkt dat je iets hebt besteld wat niet meer op voorraad is, krijg je zo snel mogelijk bericht hierover. Sommige artikelen bestellen wij speciaal voor jou. Deze artikelen hebben een langere levertijd. Dit wordt te allen tijde duidelijk vermeld bij de productinformatie van het desbetreffende artikel.

 

HOELANG DUURT HET VOORDAT EEN ARTIKEL WEER OP VOORRAAD IS?

Wanneer een artikel is uitverkocht zorgen wij ervoor dat het artikel zo snel mogelijk weer beschikbaar is. Sommige artikelen gaan helaas uit de collectie, deze artikelen worden zo snel mogelijk offline gehaald wanneer deze zijn uitverkocht.

 

WAT GEBEURT ER MET MIJN PERSOONSGEGEVENS ALS IK EEN BESTELLING PLAATS?

De persoonsgegevens die je invoert via onze website worden met zorg beveiligd en verwerkt. Je kunt erop rekenen dat jouw gegevens te allen tijde veilig zijn bij ons en dat wij ons houden aan de geldende wettelijke regels. Meer informatie over de bescherming van persoonsgegevens vind je hier in onze privacyverklaring.

 

WANNEER IK EEN BESTELLING PLAATS IS HET BEDRAG DAN INCLUSIEF BTW?

Omdat wij aan jou als consument verkopen is de bestelling altijd inclusief BTW.

 

WELKE BETAALMOGELIJKHEDEN HEB IK ALS IK EEN BESTELLING PLAATS?

In onze webshop kun je gemakkelijk en veilig betalen via iDeal, Mastercard en VISA. Tijdens het betaalproces worden de opties getoond die geaccepteerd worden.

 

Je ziet de naam 'studioklo.nl' op jouw afschrift. Stripe Payments is de online payment service die STUDIO KLO gebruikt voor veilige betalingen. 

 

IS HET MOGELIJK OM MIJN BESTELLING VOOR VERZENDING NOG TE WIJZIGEN OF ANNULEREN?

Vanwege onze snelle verzendservice kunnen wij reeds geplaatste bestellingen niet meer wijzigen. Controleer dus altijd goed of je de juiste artikelen hebt besteld.

 

IS HET MOGELIJK DE ARTIKELEN TE BEKIJKEN?

Helaas hebben wij geen fysieke winkel om artikelen te bekijken. Je kunt jouw artikelen wel vooraf bestellen en afhalen.

 

WAT ZIJN DE PROMOTIEVOORWAARDEN?

  • Afgeprijsde artikelen zijn uitgesloten van kortingsacties.
  • Wanneer een artikel niet op voorraad is tijdens een kortingsactie kan het artikel helaas niet gekocht worden met korting zodra het weer op voorraad is. 

 

2. VERZENDEN EN BEZORGEN

 

HOELANG DUURT DE VERZENDING VAN MIJN BESTELLING?

Wij doen ons uiterste best jouw bestelling zo snel mogelijk te leveren. Elke bestelling die voor 16.00 uur is geplaatst en betaald zal dezelfde werkdag verzonden worden*.

 

* STUDIO KLO kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vertragingen opgelopen door de vervoerder.

 

HOEVEEL BEDRAGEN DE VERZENDKOSTEN VAN MIJN BESTELLING?

Pakketten worden verzonden met PostNL. Wij rekenen voor alle pakketten €4,95 verzendkosten. Je ontvangt van ons een traceercode per e-mail. Voor (klein)meubelen gelden andere bezorgkosten (zie onderstaand meer informatie).

 

Voor de verzending van een bestelling met alleen wenskaarten brengen wij €0,95 verzendkosten in rekening. Je ontvangt hierbij geen traceercode.

 

HOEVEEL BEDRAGEN DE BEZORGKOSTEN VAN MIJN BESTELLING?

(Klein)meubelen die in de webshop worden aangeboden kunnen bij ons opgehaald of bij jou thuisbezorgd worden. Wij rekenen €49,00 bezorgkosten.

 

KAN IK MIJN BESTELLING AFHALEN?

Artikelen zijn af te halen op afspraak. Na de bestelling en betaling van jouw order ontvang je een bevestiging per e-mail. Wij gaan jouw bestelling in orde maken. Wanneer deze gereed is nemen wij telefonisch contact met je op om een ophaalafspraak in te plannen.

 

NAAR WELKE LANDEN VERSTUREN JULLIE?

Wij versturen alleen naar adressen in Nederland. Zodra jouw pakketje onderweg is krijg je een e-mail met daarin de traceercode van jouw pakketje (m.u.v. wenskaarten en sleutelhangers).


KAN IK MIJN BESTELLING IN LATEN PAKKEN ALS CADEAUTJE?

Iets te vieren? Wij pakken jouw bestelling graag voor je in!

In het check-out proces kun je bij opmerkingen aangeven wat je graag ingepakt wil hebben. Laat eventueel een persoonlijk bericht voor de ontvanger achter en laat ons weten wat de gelegenheid is. Wil je je bestelling rechtstreeks bij de ontvanger laten bezorgen? Vergeet dan niet het verzendadres aan te passen.


WAT MOET IK DOEN ALS MIJN BESTELLING NIET COMPLEET IS AANGEKOMEN?

Wanneer je een bestelling ontvangt die niet compleet is aangekomen vragen wij om een e-mail te sturen naar info@studioklo.nl met de volgende gegevens:

  • Naam en adresgegevens;
  • Bestelnummer;
  • Artikelnummer van het missende product.

Indien het pakket met daarin de bestelling beschadigd door de pakketbezorger aan jou wordt aangeboden, dan dien je het pakket niet in ontvangst te nemen en dien je via het e-mailadres, info@studioklo.nl, aan ons kenbaar te maken dat je het pakket wegens transportschade niet hebt geaccepteerd.

 

WAT MOET IK DOEN ALS ER EEN VERKEERD ARTIKEL IS GELEVERD?

Maak foto’s van de verpakking, de inhoud van jouw bestelling en het verzendlabel. Neem vervolgens contact met ons op per e-mail via info@studioklo.nl. Vermeld altijd het bestelnummer, zodat wij je beter van dienst kunnen zijn.

 

3. RUILEN OF RETOURNEREN

 

KAN IK ARTIKELEN RUILEN?

Nee, ruilen is helaas niet mogelijk. Het product kan geretourneerd worden volgens de richtlijnen en je kunt een nieuwe bestelling plaatsen voor het gewenste product. 

 

HOE KAN IK MIJN BESTELLING RETOURNEREN?

Je kunt jouw product(en) binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling retourneren. Dit werk als volgt:


Inleveren

Het is mogelijk om jouw retour in te leveren bij de STUDIO KLO ophaallocatie. Als je voor deze optie kiest dien je dit kenbaar te maken aan ons door een e-mail te sturen naar info@studioklo.nl. Wanneer dit niet wordt gedaan kan de retour niet geaccepteerd worden. Vermeld in je bericht de volgende gegevens:

  • Naam en adresgegevens;
  • Bestelnummer;
  • Het aantal en het artikelnummer van het geretourneerde product.

Wanneer wij jouw e-mail hebben ontvangen nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op om een inleverdatum te plannen.

Het retouradres is:
STUDIO KLO
Hazelaarstraat 217
5038 LP Tilburg
Nederland

 

Retour sturen

Wanneer je ervoor kiest een bestelling retour te sturen dien je dit kenbaar te maken aan ons. Wanneer dit niet wordt gedaan kan de retour niet geaccepteerd worden. Je dient zelf te bewijzen dat de bestelling tijdig is teruggestuurd en dat STUDIO KLO binnen veertien dagen de retour heeft ontvangen. Wij vragen om een e-mail te sturen naar info@studioklo.nl met de volgende gegevens:

  • Naam en adresgegevens;
  • Bestelnummer;
  • Het aantal en het artikelnummer van het geretourneerde product.

Wanneer wij jouw retourmelding hebben ontvangen, ontvang je van ons een verzendlabel. De kosten hiervan bedragen €4,95. Dit bedrag wordt ingehouden op het bedrag dat je van ons terugkrijgt. Je dient zelf zorg te dragen voor het transport van de retour. Ook de risico’s van het verzenden van de producten zoals beschadiging en verlies zijn voor eigen rekening.

Het retouradres is:
STUDIO KLO
Hart van Brabantlaan 461
5038 LG  Tilburg
Nederland


Retourneren (klein)meubelen (ophaalservice)

Wanneer je ervoor kiest (klein)meubelen te retourneren dien je dit kenbaar te maken aan ons. Wanneer dit niet wordt gedaan kan de retour niet geaccepteerd worden. Wij vragen om een e-mail te sturen naar info@studioklo.nl met de volgende gegevens:

  • Naam en adresgegevens;
  • Bestelnummer;
  • Het aantal en het artikelnummer van het geretourneerde product.

Wanneer wij jouw retourmelding hebben ontvangen, nemen wij telefonisch contact op om een ophaaldatum in te plannen. De kosten hiervan bedragen €49,00. Dit bedrag wordt ingehouden op het bedrag dat je van ons terugkrijgt.

 

WAT ZIJN DE VOORWAARDEN OM EEN PRODUCT TE RETOURNEREN?

  • Het product is ongedragen/ongebruikt.
  • Afgeprijsde producten mogen niet geretourneerd worden. Mocht het product nog op voorraad zijn kan deze wel geruild worden voor een andere maat en/of kleur. De retour- en verzendkosten worden opnieuw berekend.
  • Het product moet geretourneerd worden in de originele verpakking. Pak het product met zorg in.
  • Voeg de pakbon/factuur toe aan uw retourzending en meld de retour aan via info@studioklo.nl. Vermeld in de e-mail je naam en achternaam, het bestelnummer, het aantal en de omschrijving van het geretourneerde product.
  • De retour dient binnen 14 dagen bij ons te zijn.
  • Na verwerking van je retour ontvang je het bedrag binnen 14 dagen retour. Je krijgt hier een e-mail van ter bevestiging.
  • LET OP! Producten op bestelling en gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt en mogen daarom niet geretourneerd worden.

 

HOE ONTVANG IK HET GELD VAN MIJN GERETOURNEERDE PRODUCT(EN)?
Nadat de retour correct door ons is verwerkt zal het geld worden teruggestort op de rekening waarop de oorspronkelijke betaling is gedaan. Hoe snel het geld terug op jouw bank is gestort is afhankelijk van de gebruikte betaalwijze en kan tot 10 werkdagen duren. 

 

4. PRODUCTVRAGEN

 

WAT KAN IK VERWACHTEN VAN VINTAGE PRODUCTEN?

Alle vintage producten die je in de webshop ziet zijn gebruikt. Deze producten bevatten (vaak) gebruikssporen, maar doen niets af aan de kwaliteit van het product. Gebruikssporen worden altijd duidelijk vermeld in de omschrijving van het product, lees deze dan ook goed en bekijk de foto’s.

 

WAT MOET IK DOEN ALS IK EEN KAPOT PRODUCT HEB ONTVANGEN?

Wanneer je een kapot product hebt ontvangen vragen wij om een e-mail te sturen naar info@studioklo.nl met de volgende gegevens:

  • Naam en adresgegevens;
  • Bestelnummer;
  • Artikelnummer van het defecte product;
  • Omschrijving van de schade;
  • Foto van de schade.

Wij zullen jouw vraag binnen 5 dagen in behandeling nemen.

 

HEBBEN JULLIE PRODUCTEN GARANTIE?

Onze producten hebben een garantie van zes maanden (met uitzondering van vintage artikelen). Onder deze garantie vallen productie- en ontwerpfouten. De garantie is niet van toepassing als het product door gebruik versleten of beschadigd is, bijvoorbeeld als het product gevallen is, of als je onderdelen van een artikel bent kwijtgeraakt.

Als je gebruik wil maken van de garantie, stuur dan een bericht via het contactformulier of via e-mail info@studioklo.nl. Vermeld hierin de volgende gegevens:

  • Naam en adresgegevens;
  • Bestelnummer;
  • Artikelnummer van het defecte product;
  • Omschrijving van de klacht;
  • Foto van de klacht.

 

5. INFORMATIE

 

WAAR KAN IK DE INFORMATIE OVER STUDIO KLO VINDEN?

Je kan onze informatie hier bekijken.

 

WAAR KAN IK DE ALGEMENE VOORWAARDEN BEKIJKEN?

Je kan onze algemene voorwaarden hier bekijken.

 

WAAR KAN IK DE PRIVACYVERKLARING BEKIJKEN?

Je kan onze privacyverklaring hier bekijken.


WAAR KAN IK HET COOKIEBELEID BEKIJKEN?

Je kan ons cookiebeleid hier bekijken.

 

HOE KAN IK CONTACT MET JULLIE OPNEMEN?

Je kan hier onze contactgegevens bekijken.